Wyszukiwarka

  /    /  Stoliki kawowe okrągłe

Wyświetlanie wszystkich wyników: 6

Stoliki kawowe okrągłe

Okrągłe stoliki kawowe na jednej nodze

Projektując serię stolików kawowych, bazowałam na mojej ukochanej, monochromatycznej palecie barw. Blaty i nogi stolików występują w kolorze czarnym, biało-czarnym i złamanej bieli/kości słoniowej – często z efektem lastryko/terrazzo (modele stracciatella). Punktem wyjścia było dla mnie jednak nie tylko kolorystyka, ale i założenie, że każdy egzemplarz musi być unikalny, wyrazisty i nieoczywisty. To między innymi z tego powodu sięgnęłam po rzadko spotykany na polskim rynku wnętrzarskim materiał, w którego składzie znajduje się żywica akrylowa (w Wielkiej Brytanii ten surowiec znany jest pod nazwą jesmonit). Kształty także nie są przypadkowe -„siedziały” w mojej głowie od dawna. Mam słabość do obłości i prostych form, w związku z tym wszystkie stoliki do salonu po prostu musiały mieć okrągłe blaty i walcowate nogi lub najzwyczajniej w świecie przyjmować kształt tuby (stoliki pomocnicze).

To, co odróżnia od siebie dostępne modele to m.in. ich rozmiary. W ofercie pojawiają się zarówno stoliki duże - 80x40 cm, średnich gabarytów: 60x49 cm, jak i te mniejsze: 40x41 cm. Poszczególne egzemplarze różnicuje także faktura. Wśród propozycji odnaleźć można gładkie blaty/te z wyraźną strukturą oraz nóżki o karbowanej /gładkiej/porowatej, „barankowej” teksturze. Różnice pojawiają się i w wykończeniu – część stolików zaimpregnowana została satynowym sealerem, a część lakierem z połyskiem.

Proces powstawania ręcznie robionych stolików kawowych

Sam proces wytwarzania stolików z acrylica (jesmonitu) od samego początku ogromnie kojarzył mi się z pieczeniem ciasta. Odmierzanie składników, łączenie ich z wyczuciem, wylewanie masy w formę, a następnie zdobienie, to przecież kwintesencja obu tych kunsztów. Efekt końcowy również przywołuje na myśl słodkości umieszczone na paterze: sernik stracciatella, tartę waniliową czy brownie. Tym sposobem zrodziła się ręcznie robiona seria stolików kawowych „Bake a Cake”, wykonanych z wcześniej wspomnianego surowca.

Dzięki akcesoriom plastycznym (pędzlom, szpachelkom, dłutkom, gąbkom) użytym do rozprowadzania mieszaniny żywicy akrylowej z proszkiem mineralnym, uzyskane zostały nieoczywiste wzory, przejścia tonalne, „smaczki”. Ciekawe faktury to również efekt wybranych form – często ręcznie przygotowywanych do poszczególnych elementów stolika. To właśnie za sprawą wykorzystanych technik i szablonów, każdy mebel jest unikalny.

Idea przyświecająca projektowaniu stolików

W moim osobistym odczuciu piękno, gdy jest zbyt banalne i oczywiste, szybko się nudzi. To, co zatrzymuje na dłużej, to dusza i charakter przedmiotu. W otaczającej mnie rzeczywistości nie szukam więc perfekcji. Od przedmiotów oczekuję czegoś znacznie więcej - wyjątkowej historii i niepowtarzalności. To starałam się oddać projektując tę kolekcję okrągłych stolików kawowych i pomocniczych. Chciałam, aby odbiorcy tej serii otrzymali coś unikalnego, coś, co będą mogli odkrywać wciąż na nowo.

Ogromny wpływ na tę postać stolików miały jednak nie tylko moje preferencje i doświadczenia, ale niewątpliwie także inspirujące mnie osoby i ich dzieła. Do czołówki postaci, które ogromnie do mnie przemawiają, należą m.in.: Pierre Emmanuel Martin I Stephane Garotin (Maison Hand), Joseph Dirand, Leanne Ford czy Athena Calderone. W ich projektach często pojawia się ręcznie robione, monochromatyczne wyposażenie wnętrz o organicznych, oryginalnych kształtach. Mam wrażenie, że podobnie do mnie, odnajdują piękno w pracy ludzkich rąk i braku perfekcji. Ewidentnie mam więc słabość nie tylko do nowojorskich i paryskich wnętrz, ale i projektantów z Francji i Stanów Zjednoczonych.

You don't have permission to register
X